Szakértők vagyunk a horpadás javítás, jégkár javítás technológiában.
Motorháztető horpadás javítás
A fényezett vízszintes külső lemez, belső merevítéseket tartalmaz, melyek egymáshoz vannak ragasztva vagy préselve.
A külső lemez jellemzően íves merevítőkkel van préselve.
Anyaga lehet acél, alumínium, egyéb ötvözet.
Pálcás és ragasztás technológiával javítható.
Ragasztást
kívülről, a pálcás módszert belülről alkalmazzuk. A nehezen
hozzáférhető helyeken is be tudjuk fűzni a horpadás javító pálcákat.
Több sérülés esetén a motorháztetőt levesszük, és egy erre kialakított állványon javítjuk meg.
Egyszerűbb, és könnyebben hozzáférhetünk bármelyik oldalról.
Utastértető horpadás javítás
Vízszintes elem, belső kereszt merevítőkkel.
Amennyiben
hegyes, mély sérüléseket nem szenvedett, akkor kívülről ragasztással
tudjuk javítani a horpadásokat. Ez lehet meleg illetve hidegragasztós
javítási folyamat.
Több darab, vagy több száz darab horpadás esetén,
mint amit egy jégverés tud okozi, vagy a horpadás nagyssága miatt, amit a
legtöbb esetben a tetőre eső tárgy okoz, viszont csak pálcás
technológiával tudjuk javítani.
Ebben az esetben a tetőkárpitot meg
kell bontanunk, ilyenkor eltávolítjuk a kapaszkodókat, napellenzőket,
esetenként a belső burkolatokat, és a belső világítást. A horpadás
javítás, az utastértető belsejéből, alulról, pálcával egyengetjük.
Csomagtér ajtó horpadás javítása
A csomagtérajtónak lehet egy vízszintes és egy függőleges lemez felülete, pl kombi járműveknél.
A
vízszintes részt, amennyiben van rajta pótféklámpa, a kiszerelése után,
annak helyéről tudjuk javítani a horpadásokat, pálcával. Amennyiben
nincs rajta, marad ragasztásos eljárás.
A csomagtérajtó, szedánok
esetében üveg nélküli ajtó. Itt a csomagtér burkolat eltávolítása után
ismét az előbbiek szerint járunk el.
Függőleges elemek
Bal első, bal hátsó, jobb első, jobb hátsó ajtók, horpadás javítása fényezés nélkül.
Rendszerint
ajtórányitások, tolatások, ajtónak ütődő tárgyak, miatt keletkeznek
horpadások, de a jégverés, gesztenye vagy dió esetén, is benyomodások
keletkeznek. Ilyenkor az ajtólemez felső részén gyakoriak a karosszéria
benyomódások. A javítás előtt leengedett ablak üveg elé, egy puha szövet
réteggel ellátott üvegvédőt helyezünk, mert itt fogunk pálcával
benyúlni az ajtó lemezbe. A horpadásokat rendszerint belülről kifelé
haladva apró nyomásokat ejtünk, mindezt úgy hogy a lámpafényben
folyamatosan ellenőrizzük. A függőleges elemek javítása, a kényszeredett
testtartás miatt többlet időt igényel.
Első, hátsó sárvédők horpadás javítása
A
javításkor különös figyelmet kell fordítani az ívek, íves felületek
eredeti állapotra való vissza egyengetésére. Itt alakalmazhatjuk
egyaránt a ragasztós horpadáskihúzást és a horpadás kinyomást is.
Aluminium anyagból készült sárvédő lemezek, és más karosszéria lemezek
esetében is fel kell melegíteni a lemezt. Mindezt azért, mert ridegebb
az anyagszerkezete. Horpadás javításkor figyelembe kell venni, hogy
kívül fényezés van, ha belűről nyomnánk melegítés nélkül, a külső lakk
réteg felrepedne. Első sárvédők esetében a kerékjárati ívek felől
javítjuk, a horpadás javító szerszámmal.
A hátsó sárvédő lemezek
esetében, a külső lámpa kiszerelése után, annak helyén lévő lyukakon
keresztül fűzzük be a horpadás javító pálcát és javítjuk meg a
sárvédőlemezt.
Tetőoszlop, A,B,C,D oszlop horpadás javítás
Ez
az egyetlen elem, amin bármekkora horpadás, és bármennyi is van rajta,
99 százalék, hogy csak kívülről, ragasztással lehet megjavítani,
személygépkocsik esetében.
Íves, feszes felület. Jégverést szenvedett jármű javítása esetén, az egyik legprecízebb odafigyelést igénylő karosszéria elem.
Remélem sikerült némi rálátást
mutatnom a fényezés nélküli horpadás javítás eljárás lényegére, és egy
kicsit eloszlatni azt a képet amit nagyon sokan vákumos horpadás
javításnak, cuppantásnak, horpadás kiszedésnek neveznek.